dinsdag 12 juni 2012

Dag 20 10 juni Silleda - Ponte Ulla 27 km

Vandaag vertrokken met een miezerig buitje , dus de regenjacks aan er waait nog een stevig windje . Het is nog niet druk onderweg , want het is zondag en de mensen slapen uit . De temperatuur is behaaglijk en geen pelgrim te zien . De omgeving is mooi , licht golvende groene heuvels wijngaarden en veldbloemen . Er zijn veel eucalyptusbomen die zijn aangeplant om in de behoefte aan hout te voorzien . Onderweg komen we door verschillende dorpen met cafes (bars) waar we onze dorst en trek kunnen stillen , grote bocadillos (broodjes) . Ik zeg tegen Dieke ik heb voldoende voorraad bij me voor een expeditie naar Afrika ik lijk wel gek . Maar de broodjes kaas en chorizo zijn zo verleidelijk en lekker dat we ze niet kunnen weerstaan , onze voorraad sinaasappels en appels eten we straks wel op . We vinden een hostal in Ponte Ulla  aan de oude Romeinse brug , ´s avonds worden we verwend door de bazin met een heerlijke maaltijd , ja en weer een fles wijn voor mij !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten