vrijdag 25 mei 2012

Vrijdag 25 mei etappe 4 Zamora 20 km





 Na een slechte nacht met heel veel gesnurk van de Fransman en een van de Spanjaarden , Dieke wilde even gillen om iedereen wakker te maken , maar goed dus niet , om 6 uur opgestaan en om 10 voor zeven liepen we bij het ochtendgloren het dorp uit . Later werd het al aardig warm er was geen schaduw onderweg ( no sombra  die onheilspellende woorden herinner ik mij nog levendig !) . Het eentonige pad ging heuvel op en af door akkerland .Zoals gewoonlijk is de binnenkomst in een grote stad niet mooi , veel gebouwen en industrie . Maar toen we de oude Romeinse brug over waren
 kwamen we in de stad met haar monumentale gebouwen .
Eerst even op een terras uitblazen , de Albergue gaat pas om half twee open .Toen we daar moesten wachten tot de deur openging kwam er nog een groep luidruchtige en onfrisse figuren , de hospitalero wilde ons in de ontstane chaos bij hun op de kamer plaatsen , maar wij zagen het niet zitten . ik heb toen uitgelegd dat een slapeloze nacht wel genoeg was . We kregen dus een kamer met vier bedden die we delen met een Duitser , hij heeft 6 weken de tijd om naar Santiago te lopen en anders hoeft hij niet meer

thuis te komen zei hij 


Temperatuur op dit moment 30 graden 


Ik kan nog geen fotos bij de berichten plaatsen , die komen later .





1 opmerking:

  1. Hi Dieke en Pa,
    leuk om te lezen hoe het gaat, jammer dat je niet overal even mooie routes en vriendelijke mensen hebt. Maar goed jullie hhouden de moed er in zie ik.
    Sterkte verder en ik hoop dat je gauw wat foto's plaatst.
    Namens de hele family Mucho Suerte!!.
    James

    BeantwoordenVerwijderen